onsdag 22 september 2010

Svåra beslut...

.. jag sitter och funderar på hur jag ska göra med sista året på gymnasiet. I tre år, sen första gången jag gick 2an har allt gått utför för mig. Hög frånvaro och dåliga betyg.. jag är inte dum i huvudet, eller ointelligent. Det är bara det att det inte går för mig att ta tag i saker, det är inte att  BARA göra saker. Jag måste nästan ha någon som drar med mig och gör saker, någon som kan tvinga mig till att göra mina uppgifter men denna person finns inte. Jag kan inte få assistent i skolan för jag har inte en ADHD diagnos, vilket jag förövrigt tycker är helt sjukt. Är det inte meningen att skolan ska hjälpa sina elever så gott dem kan och inte vända ryggen när dem ställs inför allt för jobbiga situationer?! Det är lite så det känns att jag blir behandlad. För mig är det helt omöjligt nästan att följa ett schema så länge inte jag gör det tillsammans med någon. Låter kanske helt sjukt men så är det. Så nu på 4 veckor har jag ungefär 72% frånvaro, var av en av dem veckorna var jag bortrest. Jag funderar på att hoppa av gymnasiet och satsa på det jag verkligen vill göra.. Media är inget jag har planerat att hålla på med i framtiden iaf. Men åh andra sidan vill jag verkligen ta studenten och vara med om studenskivor och allt sånt, men jag vill inte gå ut med dåliga betyg.. Då tar jag åt mig äran för något som jag inte borde få.
Det är komplicerat men jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra, antingen vill jag vara kvar i skolan och verkligen försöka (vilket jag vet inte funkar) eller så hoppar jag av, tar ett studielån och går makeup utbildningen jag velat göra så himla länge nu. HJÄLP!

1 kommentar: